نخستین همایش ملی رنگزاهای طبیعی

گروه تخصصی هنرهای ملی (سنتی) پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری همایش ملی رنگزاهای طبیعی را با هدف حفظ و اشاعه هنرهای سنتی برگزار می کند .
به گزارش روابط عمومی پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری ،  سروناز قانعان دبیر علمی همایش ملی رنگزاهای طبیعی “امروز شنبه “با اعلام این خبر گفت :سابقه کهن و اهمیت کاربرد رنگزاهای طبیعی در رشته های مختلف هنرهای سنتی همچون قالی بافی، منسوجات، نگارگری و … از یک سو و افزایش تمایل جهانی به استفاده از مواد دوستدار محیط زیست از سوی دیگر، سبب شده  تا این مواد بیش از پیش مورد توجه قرار گیرند.
او افزود : به همین منظور، گروه هنرهای ملی (سنتی) پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری در نظر دارد تا در راستای اهداف خود که حفظ و اشاعه هنرهای سنتی است همایشی ملی با عنوان “رنگزاهای طبیعی” برگزار کند .
این کارشناس ، بخشی از محورهای همایش رنگزاهای طبیعی را  رنگزاهای طبیعی در گذر رمان ، معرفی رنگزاهای طبیعی جدید ،رنگرزی طبیعی و توسعه پایدار، فناوری های نوین در رنگرزی طبیعی و مستند نگاری رنگرزی و رنگزاهای طبیعی اعلام کرد .
قانعان گفت :احیای روشهای سنتی در رنگرزی طبیعی، کاربرد رنگزاهای طبیعی درهنرهای سنتی و توسعه اقتصادی و بازریابی رنگزاهای طبیعی از دیگر محورهای این همایش هستند .
او با اشاره به برگزاری این همایش در روزهای 21و22آذر ماه سال جاری افزود:  علاقمندان تا 15شهریور ماه فرصت دارند چکیده مقالات خود را از طریق سایت همایش به آدرس
www.event.richt.ir/natural_dyes_conference_1396 ارسال کنند.
به گفته وی ، این همایش با مشارکت دانشکده هنرهای کاربردی دانشگاه هنر، دانشگاه صنعتی امیرکبیر، مرکز ملی فرش و موزه ملی برگزار خواهد شد.
دبیر علمی همایش اظهار داشت :از جمله برنامه های در نظر گرفته شده برای این همایش، ارائه مقاله (به صورت سخنرانی و یا پوستر)، کارگاه آموزشی رنگرزی طبیعی و همچنین نمایشگاه جانبی است.

لینک خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *