چگونه آدامس را از روی فرش پاک‌کنیم؟

بسیاری از مردم به جویدن آدامس علاقه دارند و آن‌ها را راهی برای ترک کردن بعضی از عادت‌ها مانند سیگار کشیدن یا یک سرگرمی می‌دانند؛ اما بعضی‌اوقات پیش می‌آید، آدامسی که دردهان جویده می‌شود ناگهان بر روی فرش می‌افتد و می‌چسبد. در این موقع افراد سریعاً با دست یا هر وسیله تیز دیگری اقدام به برداشتن آدامس می‌کنند، بعد مشاهده می‌کنند که به فرششان آسیب رسانده‌اند.

ما در این مقاله قصد داریم تا بیان کنیم که چگونه آدامس را از روی فرش پاک‌کنیم. فقط کافی است که اول‌ازهمه خونسردی خود را حفظ کرده و بعد سریعاً باید اقدام به پاک کردن آدامس از روی فرش کنید. اگر هم به‌هیچ‌وجه، اثر آدامس از بین نرفت، آن را به یک قالیشویی معتبر بدهید.

روش‌های پاک کردن آدامس از روی فرش

  1. روش اول: استفاده از یخ

  • یک قالب یخ بر روی آدامس قرار دهید

چندین مکعب یخ را در یک بسته پلاستیک قرار داده و آن را بر روی آدامس بگذارید. این روش باعث می‌شود که آدامس سریعاً یخ بزند و از حالت چسبندگی خارج شود. البته از اسپری خنک کننده یا وسیله مشابه که مانند یخ عمل کندنیز می توانید استفاده کنید.

گذاشتن قالب یخ مانع نفوذ آدامس به بافت فرش می‌شود و یکی از بهترین تکنیک های پاک کردن آدامس از روی فرش است. مطمئن شوید که آدامس کاملاً یخ‌زده و سفت شده است و بعد اقدام به پاک کردن آن کنید.

هنگامی‌که مطمئن شدید، آدامس سفت شده است با استفاده از یک تیزی مناسب، آدامس را از روی فرش بااحتیاط پاک‌کنید. فقط دقت کنید که الیاف‌های فرش به آدامس نچسبد. اگر هم قسمتی هنوز نرم است، باز قالب یخ را بر روی آن قرار دهید.

با کمک یک مقدار محلول پاک‌کننده یا سرکه و دستمال محل را کاملاً پاک‌کنید و در آخر آبکشی کنید که دیگر هیچ اثری از ذرات ریز آدامس هم بر روی فرش باقی نماند.

  1. روش دوم: استفاده از روغن

  • قبل از استفاده از روغن برای پاک کردن آدامس، قسمتی از فرش را اول با روغن تست کنید.

بعضی از روغن‌ها ممکن است که به بافت فرش آسیب برسانند. برای همین باید مطمئن شوید که روغن آسیبی به فرش وارد نمی‌کند. روغن، ضخامت آدامس را کاهش می‌دهد، ازاین‌رو شما می‌توانید راحتتر آدامس را از روی فرش پاک‌کنید. روغن‌هایی که می‌توانید برای این کار استفاده کنید:

  • روغن اکالیپتوس
  • روغن‌زیتون
  • کره بادام‌زمینی

نکته: بعد از پاک کردن آدامس از روی فرش توسط روغن، سپس باید اثرات روغن را از روی فرش با آبکشی از بین ببرید.

  • روغن را با یکپارچه بر روی سطح آدامس بریزید

روغن را به‌صورت مستقیم استفاده نکنید. برای این کار بهتر است که از یک دستمال تمیز استفاده کرده و روغن را بر روی آن ریخته و سپس اقدام به پاک کردن کنید.

  • از یک تیزی استفاده کنید

بعدازاینکه روغن را بر روی آدامس ریختید، با یک تیزی و به‌آرامی اقدام به پاک کردن آدامس از روی سطح فرش کنید.

  • قسمت را آبکشی کنید

مانند مرحله قبل، برای از بین بردن ذرات ریز آدامس و اثرات روغن، بهتر است که محل را آبکشی کنید تا بعداً به خاطر وجود آن‌ها، به بافت فرش شما آسیبی نرسد.
تولید محتوا چیست؟

  1. روش سوم : استفاده از سایر حلال‌ها 

  • از حلال استفاده کنید

استفاده از حلال ها و پاک‌کننده‌ها، به شما کمک می‌کند انواع لکه‌ها را سریعاً از بین ببرید. برای همین محلول‌ را مستقیماً بر روی آدامس اسپری کنید. البته قبل از آن مطمئن باشید که این محلول به بافت فرش آسیب نمی‌رساند و آن را بر روی قسمت دیگر فرش امتحان کنید.

  • اجازه بدهید زمانی بگذارد

بسته به ضخامت آدامس، اجازه بدهید که 5 تا 10 دقیقه این محلول بر روی آدامس بماند تا اثر خود را بگذارد. در این مدت، محلول به ساختار آدامس نفوذ پیدا می‌کند تا بتوان آن را از روی فرش پاک کرد.

  • از یک تیزی استفاده کنید

مانند مراحل قبل از یک تیزی برای پاک کردن آدامس از روی فرش استفاده کنید.

  • آبکشی کنید

آبکشی کردن فرش بعد از پاک کردن هر نوع لکه، لازم و ضروری است تا هیچ اثری از محلول‌ها یا دیگر پاک‌کننده‌ها نماند.

 

One thought on “چگونه آدامس را از روی فرش پاک‌کنیم؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *