یافتن بازار های جدید صادراتی از اولویت های فرش ایران است

به گزارش روابط عمومی مرکز ملی فرش ایران؛ محمدرضا نعمت زاده در حاشیه ی بازدید از بیست و ششمین نمایشگاه فرش دستباف گفت: باید بازار های جدید فرش در خارج از کشور را همواره رصد کرد تا از رقبای خود عقب نمانیم.

وی با بیان اینکه اخیرا چین به یکی از متقاضیان فرش دستباف ایرانی تبدیل شده است، گفت: امید است تجار و بازرگانان ایرانی در کشورهای آفریقا، آمریکای لاتین و آسیا بدنبال بازار جدید برای صادرات فرش دستباف کشورمان باشند.

وی خاطر نشان کرد: گذشتگان با دانش پیشین تمام ابتکارات و مصنوعات خود را تبدیل به فرش دستباف کرده اند و اما امروزه باید نیروهای جوان با بررسی و ایجاد طرح های مدرن و خلاق، ضمن حفظ اصالت فرش به تصاحب بازارها بیندیشند.

نعمت زاده با بیان اینکه خوشبختانه کیفیت، طراحی و محتوای فرش ایرانی در هیچ یک ازکشورهای رقیب، دیده نمی شود گفت: بدون تردید امروزه هنر- صنعت فرش یکی از محصولات ایرانی جهت رساندن فرهنگ و هنر ایران به اقصی نقاط جهان محسوب می شود.

نعمت زاده در ادامه بیان کرد: بخش عمده ی تجارت خارجی تعاملات بین المللی است، در شرایط تحریم خرید و صادرات در کشور کاهش یافت که صنعت فرش نیز این شرایط مستثنی نبود اما بعد از برجام نگرش منفی مجامع بین المللی رفع شد و صادرات فرش روبه افزایش حرکت کرد .

وی افزود: متاسفانه در چند سال اخیر بدلیل کمبود بودجه و منابع مالی بازاریابی و صادرات در کشور شتاب شایسته ای نداشت ولی امید است با حمایت دولت و وزیر فعلی بتوانیم در رسانه های خارج از کشور فرش ایرانی را به مصرف کنندگان جهانی معرفی کنیم.
منبع: مرکز ملی فرش ایران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *